OVER NATURA

Natura dankt zijn succes aan twee zaken: het gebruik van natuurlijke, kwalitatieve ingrediënten én de kennis die al sinds de oprichting in 1939, door vishandelaar Philippe Vryghem, wordt doorgegeven.

De producten van Natura worden ontwikkeld in het Natura-atelier in Tubeke, Waals-Brabant. Ze bevatten geen bewaarmiddelen, voedings- of kleuradditieven. Het traditionele productieproces, met grote bakkerijkloppers, is uniek en geeft de sauzen een authentieke en huisbereide smaak!

Natura: Sauzen en Vinaigrettes in beeld

Onze
waarden

Belgisch Product

De producten van NATURA zijn van de hoogste kwaliteit en worden ontwikkeld in België sinds 1939. Onze lokale knowhow is ons handelsmerk.

Artisanale Productie

De producten van NATURA worden ontwikkeld in het Natura-atelier en opgeklopt met traditionele bakkerijkloppers. 

100% Natuurlijk

De producten van NATURA bevatten noch bewaarmiddelen, noch voedingsadditieven. 

Origineel recept

De producten NATURA smaken huisbereid. Ze worden bereid met passie dankzij ingrediënten van topkwaliteit die eenvoudig en herkenbaar zijn.

Voor elk wat wils

Het assortiment van NATURA heeft voor elk wat wils en breidt voortdurend uit.

ECO

CO2LOGIC

Het bedrijf Natura is C02-neutraal.

Met de hulp van CO2Logic reduceren we ons verbruik van kooldioxide. We verwerken daarvoor enkele ecologische stappen in ons dagelijks leven:

  • We streven ernaar al ons afval goed te sorteren
  • We hergebruiken ons karton
  • We kiesen voor elektriciteit uit hernieuwbare bronnen
  • Onze bedrijfswagens zijn milieuvriendelijk

Elk jaar compenseren we onze CO2-uitstoot én ondersteunen we een project van CO2Logic met als doel de levensomstandigheden in ontwikkelingslanden te verbeteren en er de uitstoot van kooldioxide te verminderen.

“Door onze CO2-uitstoot te reduceren en de overige uitstoot te compenseren, nemen we als bedrijf onze verantwoordelijkheid over onze impact op het klimaat in plaats van dat over te laten aan de volgende generaties.” 

1% Voor De Planeet 

Natura is lid van 1% For the Planet, een internationaal netwerk van ondernemingen dat zich engageert om jaarlijks 1% van z’n inkomsten te doneren aan een organisatie voor milieubehoud naar keuze.
Natura is ervan overtuigd dat de bedrijfswereld z’n verantwoordelijkheid moet nemen en de planeet moet beschermen. Daarom steunt het bedrijf de organisatie African Parks (https://www.african-parks.org).
Die non-profitorganisatie beschermt en behoudt Afrikaanse parken en andere beschermde gebieden. Hiervoor werkt de organisatie nauw samen met de overheid en lokale gemeenschappen.
African Parks bestaat momenteel uit 11 nationale parken en beschermde zones met een totale oppervlakte van 6 miljoen hectare, verspreid over acht Afrikaanse landen.
Natura is zich bewust van het belang om bij te dragen aan deze positieve verandering en een duurzame toekomst.

Timeline

1939

BIJ FLUP

Philippe Vryghem, vishandelaar, beslist om zelf z’n mayonaise te ontwikkelen die zijn visbereidingen kunnen vergezellen.

1970

NATURA

De vishandel stopt met z’n hoofdactiviteit en focust zich nu uitsluitend op de productie van artisanale mayonaise.

1990

VINAIGRETTES

Arlette Vryghem, achterkleindochter van Philippe, innoveert en ontwikkelt een gamma aan vinaigrettes.

2012

OVERNAME

Arthus en zijn jong en dynamisch team neemt de zaak over.

2014

VERHUIS

Natura plaatst zijn productieatelier en burelen in Tubeke (Waals-Brabant).

2016

KETCHUPS

Lancering van het ketchup gamma.